Första ridturen på Cookie

Igår skulle Celina iväg så då skulle jag rida Cookie för första gången. Hon är ju ett par centimeter mindre än Lady och dessutom smalare så jag kände mig en aning lång. Men det hade känt mycket bättre om hon inte haft haft sin hemska sadel. Den var bara platt och inget  hade inte stöd någonstans. Mina ben bara fladdrade runt så jag kände mig ännu längre än vad jag är. Det blev bättre i slutet av ridturen men fortfarande inte bra. Celina säger att Lukas sadel har lika lite stöd och nu när jag själv testat rida i en sådan ska jag ta mig tusan skaffa en ny till Lukas. Jag hade aldrig kunnat stå ut i en sådan sadel! Men ja, annars var Cookie mysig. Lagom pigg och så väldigt glad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0