Två skaklar

Idag drog Nangijala för första gången runt på två skaklar! Märkte för ett par veckor sedan att hon gick jättebra ute i skogen med en skakel och blev nästan förbytt om man gjorde det på ridbanan. Ännu värre var det om det var någon mer än hon och jag som tränade. Så vi har tränat på grusvägen utanför stallet och i skidbacken, ensamma med en skakeln. Fungerar jättebra just nu och hon bryr sig knappt änns när man ska svänga och den stöter emot. Så idag fick mamma följa med med den andra skakeln. Det märks direkt att hon inte gillar att någon annan går vid sidan. Jag har redan gått en sväng med en skakel och hon gick som ett ljus. När mamma kom gående skulle hon vandra iväg och började stressa upp sig lite. Men hon lugnade sig snabbt och släpade runt på de båda skaklarna utan problem vilket gjorde mig så stolt! Ett steg närmare inkörning :D
 
Blixten slog dessutom ner någonstans på gården. Jag och Celina satt i stallet med Cookie i en box där en miniblixt sköts genom stallet vid vattnet med ett högt sprakande ljud. Det följdes av världens dunder och mamma berättade att en enormt blixt hade gått horisontellt över gården upp mot Camillas hus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0