Hovslagardags

Madicken har fått dojor på framfötterna så nu kommer hon inte kunna lura i oss att det ömmar så förskräckligt för att slippa gå fram. Lukas och Nangijala slapp verkning även denna gång vilket är bra för plånboken. Innan lunch tog jag, Nangijala och Lukas en lång promenad på 75min i skogen, 1/3 av rundan i oländig terräng utan någon stig, vårt mål var att hitta en väg vid lommaklint som jag kan gå med Nangijala lös utan att vara i närheten av stora vägen. Det gick!
 
Förhoppningsvis har promenaden tröttat ut henne en aning även och jag misstänker att så inte är fallet. Hästarna är så pass galna vid insläppet nu att vi måste börja hjälpa Camilla att få in dem, hon får samma kaos som jag hade det förra veckan. Tog in mitt skrälle idag och rackarn uppförde sig som om jag inte lärt henne vart man går när man leds.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0