Knäpp-ponny

Efter allsvenskan igår (som Celinas lag för övrigt vann) så var mamma och Celina tvungna att mocka åt sina hästar. Själv steg jag upp tidigare och lät Camilla få sovmorgon och mockade innan. Medan de andra två mockade plockade jag ut Nangijala och skulle träna med en skakel som jag drog efter oss. Det var ju inget seriöst träningspass, isåfall hade hon behöver gå en timmes promenad eller så först haha. Men jag fick tillsist släpa den mellan oss samtidigt som jag lutade den mot Nangijalas sida. Trollets koncentration var det lite si och så med. Några fallande snöflingor och en flock med gäss som flög långt borta var ju så farliga att hon bara var tvungen att stegra lite och steppa runt.
 
Idag hann vi med en halvtimmes promenad. Tror vi gick över ett älgspår för plötsligt kom hon springande högljutt fnysande och satte av åt motsatt håll dit jag gick. Plötsligt inser hon att jag ju inte följer med så tvärt vänder hon och springer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0