Nangijala fick ett täcke tillslut

Börjar känna mig en aning trött och sliten. Mamma sjuk sedan i lördags så jag har fått Lady på halsen + att jag och Celina måste dela på mockdagarna tills hon blir frisk. Inget fel med det egentligen förutom att jag samtidigt jobbar för mamma och då kan det bli så som det blir imorgon: mockning, motionera Lady och Lukas samtidigt som jag jobbar 07.30-16.00. Toppen. Trevligt med den här underbara iskylan till som skär genom märg och ben. Ja dessutom har den dumma dragkedjan till stalljackan gått sönder vilket är lagom kul.
 
Idag slutade jag halv 1 så jag hann med alla hästar i Nogelid idag, helt otroligt!
 
1. Lady - red 40min i skidbacken, hon var pigg men såg tack och lov inte faror bakom varje hörn idag.
2. Lukas - longerades i trav 10min innan jag satte fast longerlinan som tömmar i grimman och tränade skänkelvikning, öppna och framdelsvändning.
3. Madicken och Nangijala - sadlade Maddan och stack ut med en grymt pigg Nangijala i hälarna. Hade inte tänkt ta med henne då hon sprang runt och hoppade redan i hagen. Gissade att hon skulle springa mycket och ville inte att hon skulle bli svettig i denna kyla. Jodå, damen överträffade nästan mina förväntningar och när då Maddan ger sig hän åt 120m galopp med bocksprång blev ridturen ännu mer livad. Eftersom vi skulle åka till ridskolan för Celinas lektion gned jag Nangijala så torr som det gick och tvingades att sätta på henne Ladys fodrade regntäcke. Hur det lyckades passa vete tusan för trollis har ju världens smalaste bog, men på satt det i ett par timmar innan jag kunde åka och ta bort det igen. Tack och lov att Nangijala är så okomplicerad, måste vara 1,5år sedan hon provade ett täcke senast...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0