Akut besök till veterinären med Chip igår

Jag skrittade Chip i helgen enligt vets instruktioner, det gick bra och Jojje skulle skritta han 1h i måndags då han var något halt i skritten skrev han till mig. Jag trodde väl inte riktigt på honom så när han ringer och berättar att Chip är riktigt halt igår blev jag förvånad och orolig. Hovslagaren kom ut på kvällen och letade efter hovböld och blev så orolig över hältan att han sa att vi måste åka in till veterinären nu ikväll. Klockan var då halv 7 på kvällen. Vid nio var vi hemma igen - utan häst. Björn var rädd för att det var infektion i ledvätskan efter sprutbehandlingen som var orsaken vilket skulle varit väldigt farligt. Men ligamentskadan såg jättefint ut på scannern och provet på ledvätskan visade ingenting. Ett våtvarmt omslag lades kring hoven efter att Pekka försökt hitta en hovböld ytterligare två gånger och Chip fick övernatta hos veterinären så att de kunde kolla honom dagen efter.
 
Vid 13-tiden idag pratade Jojje med Björn och fick då veta att de uteslutit en hovböld samt att röntgenplåtarna inte visade något. De hade även bedövat olika områden kring kotan och kommit fram till att skadan sitter en bit ovanför kotan men som sagt syntes ju ingenting som var fel. Chip fick dock komma hem på kvällen och ska gå i en liten sjukhage de närmsta 2-3 veckorna, blir det bättre kan det vara en spark som träffat skelettet. Blir det inte bättre eller värre kan det vara en spricka i benet och då måste Chip åka till Helsingborg, sövas ner och röntgas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0