Det där med halta hästar...

... verkar förfölja mig. Hann bara igenom uppvärmningen igår på dressyrlektionen när Lady plötsligt började halta. När hon fått skritta runt en stund var hältan nästan försvunnen men ju fler travsteg hon tog, desto mer kom hältan tillbaka. Så det var till att packa ihop och åka hem. Först trodde jag det kunde bero på att hon var nyskodd, men sedan kom jag på att hon haltade mystiskt en stund på ett framben i söndags när jag och mamma var i skogen. Då var det som att hon fått en sten under hoven som sedan ramlade väck för hältan försvann rätt snabbt.
 
Idag var hon inte halt när jag provade att longera henne, men eftersom tanken var att ta igen en hopplektion imorgon och att hon haltade redan i söndags så får mamma ta sin häst och rida ut i skogen istället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0