Det onda är tillbaka :(

Nu har Madicken visat att allt inte är okey i ryggen igen. Började med att hon inte ville trava i förrgår och övergick till att hon sparkade när Celina försökte hoppa upp från staketet igår. Dock sa både equiterapeut och veterinären att hon ska hålla igång för att hålla sig mjuk, så Celina fick släpa med en mycket motvillig häst på promenad. Maddis stannade var fjärde meter och ville hem. Detta trots att hon rört på sig som hon skulle och fortfarande äter medicin två gånger dag... equiteraputen ska komma på fredag men jag ska ringa vet imorgon och fråga vad vi ska göra.
 
Det börjar kännas tröstlöst det här. Maddan har varit skadad sedan november och har aldrig lyckats lämna igångsättningsstadiet. ET varnade oss och sa att de fästingsjukdommar Maddan hade troligtvis kommer ge henne problem ju äldre hon blir och jag börjar nästan tro på hennes ord. Känslan av att Madicken nog kanske inte kommer leva när året är slut har börjat smyga sig på mig och jag tror även de andra känner samma sak.
 
Det som är väldigt säkert är att om hon inte klarar av att ridas eller hållas igång utan att få ont, kommer hon med största sannolikhet få somna in. Hon är en häst som inte klarar av att bara gå till sällskap och tror vet att hon kommer få ondare ju äldre hon blir så finns det nog tyvärr inget att göra :( Madicken led tillräckligt den 1 1/2 år hon gick med borelia och anaplasma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0