Rastad Nangijala och Lady

Nangijala fick följa med på min och Ladys skogstur idag och vi avslutade med att båda fick sträcka ut i full galopp uppför rådjursbackarna. Det behövde båda hästarna. Väl hemma gjorde jag iordning Lady, räknade alla hennes prickar som ökat från 110 till 180st (!) och släppte henne i hagen medan Nangijala betade lös. Sedan hämtade jag skakeln och tränade beröring med den över hela kroppen medan hon betade och sedan gick vi upp och vände vid Camillas hus medan jag höll skakeln på olika ställen på hennes kropp. Hon gick kanonfint så då avslutade vi och hon fick beta en stund till.
 
Imorgon blir en fullproppad dag, förstår inte hur den ska gå ihop. Jag börjar med att jobba mellan 6.30-8.00, kl.9 ska jag vara på ridskolan eftersom Chip ska till veterinären och dessförinnan har jag ärenden att göra. Förhoppningsvis går veterinärbesöket snabbt för vid 13 ska jag följa med Dahls till Börjes. Imorgon har jag redan Lady på min lott, samt mockning för hästarna är bara ute de varmaste nätterna än. Lukas ska motioneras och Madicken med antagligen för Celina mår dåligt. Jag lär ju inte vara hemma förrän kring 16.30 så jag stupar nog i säng så fort jag kommer hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0