Andra avtrillningen på en vecka

Jag och Chip red Scoutrundan ensamma idag. Han skötte sig jättebra men när vi kommit runt 3/4 av rundan kommer en katt farande från ingenstans bakom en stenmur. Stackars Chip fick nog en smärre hjärtattack och kastade sig runt på två röda. Jag tappade högerstigbygeln, hängde på tvären och insåg att det var smidigare att försöka hoppa av. Av for jag, men det såg nog mer ut som att jag föll av än att jag försökte ta mig av själv. Duns ner på marken bland löven och upp kvickt för att se efter vart Chip tog vägen. Var bergsäker på att han skulle springa hem, men tack och lov stannade han 15m från där han tvärvänt och stod och stirrade fnysande på platsen. Han gick lätt att fånga men var lite stirrig att rida på vägen hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0