Äntligen lite häst!

Fick inte stallförbudet hävt idag när stygnen togs bort, men om två-tre dagar gick det bra sa sköterskan. Jag frågade snällt om det var okey om jag gick en promenad med min häst i skogen om jag rörde henne så lite som möjligt. Sköterskan funderade och att okey, det går väl bra men då ska du sätta dubbla "plåster" på hakan, unvika röra hästen och tvätta händerna noggrant sedan. Så efter att jag köpt godis inför nationella och satt upp lappar på ridskolan (jag fick tillåtelse att häva stallförbudet då) åkte jag till nogelid och hämtade min saknade ponny i hagen. När hon kom travande kände jag bara "ååhh.... älskade Nangijala). Gud vad jag har saknat trollis under denna veckan och vad fluffig pälsen har blivit!
 
Vi tog en promenad bortåt biskopsmålavägen och stötte på en kvinna med en hund. Hon stannar, tittar på mig och frågar "är det du som blev sparkad av en häst".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0