Inget särskilt händer just nu

Livet är fullsmockat värre för tillfället men denna och förra veckan tar helt klart priset. Fulla vardagar och fulla helger som gör att man lägger sig tröttare på söndagskvällen än man var på fredagen. Nu är tack och lov följande helger inte uppbokade vilket är tur det. Jag fick min lägenhet första oktober och har inte haft tid att vara där och skruva möbler på 3 helger, ajaj. Nu är det dock höstlov så jag får två lektionsfria kvällar, min pojkvän är bortrest hela veckan och Sara tar Chip fram till fredag pga lovet. Så jag borde hinna pula i min lägenhet och ägna min halvt försummade unghäst lite tid igen.
 
Nangijala och jag har inte gjort mycket i veckan. Lady och jag red en hopplektion i måndags som gick väldigt bra. Var en rolig bana och eftersom vi inte hoppat på en månad pga allt som hänt, tog  hon i lite extra. Lindahl sa åt mig att jag skulle luta mig mer fram när jag red mot hindret så att jag lättare skulle vara med i upphoppet. Ja, lite lättare blev det ju, men fy vad obekvämt det var. Har ju jobbat i flera år att sitta rak och inte lätt framåtlutad.
 
Dante har slutat krabba med lastningen så vi slapp lyfta fram benen en efter ett för att få in han. Han har svettats floder sista tiden så vi lånade en klippmaskin för att klippa honom. Jag har inte klippt en häst på 5år så jag var lite fundersam om jag skulle klara den klippning vi tänkt. Först skulle vi bara klippa halsen, bogen och halvvägs bak genom magen, men med tanke på hur lätt varm han blir tog vi hela magen och en bit av låren. En sådan där mer gammaldagsklippning som ridskoleponnyerna alltid hade på vintrarna förr när jag var liten. Lyckades få till det ganska bra (imponerad av mig själv haha) och Dante var jättesnäll att klippa. Det var bara höger bakben han var lite kittlig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0