Klubbdressyrtävling Lady

LC:1:
Bastuvarmt i båda ridhusen eftersom solen hade stått på hela dagen. Kändes sisådär när jag började rida fram men det blev allt bättre efterhand så när vi gick in på banan kändes det ganska hoppfullt. På framridningen red jag mycket serpentinbågar och tränade på övergångarna, de satt inte lika bra som i måndags. Gjorde jag rätt blev de rätt. Gjorde jag lite fel... blev det inte så bra haha. Övergångarna blev halvkassa på banan, halterna bara något bättre än vanligt. Vänstergaloppen var ovanligt bra (för hur det varit på sista tiden) och högergaloppen kändes riktigt bra, hon bara flöt ut lite första halvan. Red ut nöjd från banan och hoppades att jag skulle få de 62% jag hade önskat mig - och det fick vi! 62,2% och bara 6:or och 7:or. Högergaloppen fick en 7:a vilket vi aldrig lyckats med.
 
https://www.youtube.com/watch?v=xhXaC52D0d0
 
LB:1
När jag in på framridningen igen sa Lade tack, men nej tack. Det var till att lirka med damen och hoppas på det bästa. Fortfarande var hon pigg (ovanligt!) men retlig och krabbig så serpentinbågarna gick inget vidare. Det som faktiskt gick bäst var galoppen igen och jag fick faktiskt kommentaren att galoppen varit ovanligt bra idag. Fick enast 57% vilket jag gissade på, det var inte värt mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0