Tandbyte i nedertänderna och växtperiod?

Nangijala gör inte många knop för tillfället. Borstat och betat mycket med henne och väntar på att de två mjölktänderna i nederkäken ska trilla av. De sitter utanpå de nya och har en vass kant så de borde trilla närsom. Hoppas de gör det snart för jag längtar jättemycket efter att börja rida mitt troll igen. Nu har hon vilat hela april vilket blir... 5 veckor? Red ju inte mycket innan dess så längre vila behöver hon inte. När tannabissingarna trillat bort blir det ökning av längden på ridturerna. Slutade när vi red ca 15min så nu ska det blir lätta ridturer på 15-30 min och jag ska börja med galoppen hade jag tänkt! Jag sa det till Celina att jag tänkte hänga på någon ut till Lommaklint (gå en stor del av rundan) och sedan ta en galopp där. Hon tittade mycket skeptiskt på mig och undrade om jag verkligen inte borde ta första galoppen på ridbanan. Visst kanske hon börjar skutta av glädje, men det jag lärt mig hittills är att hon inte orkar stutsa tillräckligt för att få av mig. Risken med att försöka galoppera på ridbanan är väl snarare att hon inte vill galoppera för där har vi ju inte varit på länge... nä, skogen för framåtbjudningen får det nog allt bli. Med säkerhetsväst och sällskap.
 
Växer gör damen med. Mätte igår henne till 146 i korset + att hon blivit väldigt lång i kroppen så jag har nu gott hopp om att hon ska bli så stor som sin mor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0