Tränsbyte i en dressyrträning

Tränade inför klubbdressyren idag och satte på Lady hennes vanliga träns med det raka bettet. Uuusch vad hon var motvillig. Kändes inte alls bra så jag avbröt framtravningen för att jobba igenom henne i skritten. Blev bättre men inte helt bra för hon kändes så stum i munnen, så jag hoppade av och bytte till PS-tränset med novabettet. Tog några minuter och sedan lättade allt. Vet inte om det var för att jag red mer eller för att hon gillade det andra tränset bättre? Hursomhelst så red jag igenom både LC:1 och LB:1 och det kändes överraskande bra. Övergångarna gick riktigt bra mellan skritt och trav. Höger galopp var jättebra och till och med haltrerna kändes riktigt okey! Vår svaghet vänstergaloppen var med helt okey så om det håller i sig till onsdag känns det ganska bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0