Dagens Nangijala

Försökte smyga in i stallet och mocka idag då jag hade lite bråttom egentligen, men Nangijala fick korn på mig direkt och jag smälter totalt när hon gnäggar och kommer gående. Så jag tog in henne på ridbanan. Repeterade "snurra" och buga och började träna på ett nytt litegrann. Sedan skulle hon följa med mig lös/komma när jag ropade på henne utan att sura. Hon kommer så fort jag lockar, men många gånger stryker hon öronen bakåt och kastar med huvudet för att se om det går att skrämmas. Så vill jag inte ha henne (tänker främst på när andra ska hantera) så de gånger hon gör så schasar jag iväg henne. Kommer hon med spetsade öron får hon beröm, klappar och ibland någon godbit. Det tog några gånger men sen slutade hon sura när hon kom iallafall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0