Första ridturen utanför gården

Celina hade ingen vidare lust att gå runt med mig på gården när jag red Nangijala idag, så jag föreslog att jag bara skulle slå följe med henne på vägen hem. Men innan jag satt upp bestämde jag mig för att longera och kolla hur pigg och var idag, hon gjorde trots allt inget igår. Det här med longering fattar hon nu, så hon springer snällt på en volt, men vilken rodeo hon körde när jag bad o galopp! Bock, hopp, bakutspark och stegringar och bara tokade sig runt. Inte så att jag hade svårt att hålla henne för hon följde fortfarande voltspåret, men hon bockade så jag fick sadla om efter båda varven eftersom sadeln gled framåt. Jag hoppade upp från staketet och hängde på Celina som tog sin cykel och ledde den med oss. Nangijala tyckte det var roligt att få lämna stallplanen och gick i rask takt framåt. Celina fick gå på för att hinna med. Det blev lite taktning några gånger med huvudskakningar, men hon accepterade mina bromsande tygeltag. Det här kommer bli en pigg ponny att rida i framtiden! Jag känner mig inte så stor på henne eftersom hon grövrat till sig över ryggen och känns minst lika bred som Lady. Men ponnyn skulle verkligen behöva växa till sig i manken för hon har typ ingen vilket får sadeln att lätt glida för långt fram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0