Gårdagens hopplektion

Trodde att jag hade fått ur lite av Ladys glädje och pigghet inför gårdagens hopplektion i lördags när jag tog några språng. Men jag misstog mig ganska grovt så lektionen kändes som hej och hå. Vi kom lite tokigt och lite för fort men roligt hade vi iallafall! Sedan var det jobbigt att vi skulle komma in i trav på två serier/linjer typ och jag HATAR komma i trav för jag har ingen aning när hästen hoppar av. Så jag är i obalans och finns det då ett hinder till 5 galoppsprång efter har jag lagom tills dess hittat balansen och fått tag i tyglarna igen, suck. 
 
Moa red Lukas i lilla rdhuset samtidigt som jag red. Var skönt för då gick han ordentligt för det behöver grabben. Lite svårt för mig att motionera han för tllfället.
 
Chip och jag red ut när jag kom till ridskolan efter jobbet. Insåg ju att jag inte längre behöver stressa till han efter jobbet (eftersom ridhuset bli upptaget 17.00) utan kan ta det lungt eftersom vi hinner rida ut innan det blir halvmörkt vid 17.30. Chip var pigg och glad och gjorde någon blanding mellan bock och bakutspark med en vridning i sista galoppen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0