Halvgalna Nangijala

Min häst är pigg som alltid. Tog därför henne på löspromenad när jag gick med Lukas för att undersöka hur ridbara våra skogsrundor i skogen är. Rundorna är blöta men ridbara och Nangijala roade sig kunligt hela rundan och kom hem jättesvettig. Men snart är snön borta och då ska vi sätta igång med inridningen igen hade jag tänkt! Nu har hon fått smälta våra korta skrittturer så nu ska det bli lite längre stunder och ut en bit i skogen så vi hittar framåtbjudningen. Tanken är att rida ca 2ggr i veckan á 10-15min i 4-6veckors tid (vilket blir till slutet av mars kanske?) varpå hon vilar till runt maj, Under vilan från ridningen tänker jag tömköra, longera, löshoppa och ta upp inkörningen igen. Men vi får väl se, allt beror på väder och tid och trollungens humör haha.
 
En av mina favoritbilder!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0