Ladyhelg

Mamma har varit sjuk förra veckan ungefär samtidigt som jag och Celina, det har nog inte hänt innan... så mamma har fått ta Celinas mockning och sedan inte orkat göra mer. Dante stod måndag, tisdag och onsdag innan Celina orkade rida på sin hopplektion. Lady red jag på min hopplektion på måndagen och sedan stod hon tills lördag då jag red henne i skogen. När den ponnyn vilar för länge blir hon inte en explosiv bomb först, utan all energi läggs på att se monster bakom allt. Efter så många dagars vila var hon nästan seg och stannade konstant och vägrade gå. På söndagen red jag henne igen men då kastade hon sig runt för minsta lilla. Idag när jag red henne var hon bara extremt pigg och var svår att stanna i galoppen.
 
Det har varit roligt att rida Lady i helgen iallafall. Red ut med Maja både lördag och söndag på långa turer vilket gick jättebra. Lukas fick ha sitt pessoabett (en del har ramlat av på kimblewicket) och gummieband på. Visst springer han fortfarande lite, men Maja har ändå ett mått kontroll över honom. Det som jag fortfarande inte fattar är hur annorlunda Lukas är när Maja rider med mamma/Celina/båda. De vill ju knappt ha med honom då han sticker bara de ska trava. Det fattar jag inte alls för det har han aldrig gjort när jag ridit med Maja! Tydligen ska han vara värst med Dante, men jag har ridit honom någon gång med Maja och då var det inga problem... galoppen ska visst inte vara rolig heller eftersom Lukas sticker, något han inte gör lika illa när han är med mig konstigt nog. En gång har jag sett den sidan de beskriver och det var när vi red Skyesjön runt och vi fick sätta upp Celina tillslut på honom. Maja brukar föredra att rida med mig eller åtminstone ha mig med på ridbanan/i skogen eftersom han är mycket snällare då säger hon. Men jag tycker det är förbaskat konstigt om det skulle räcka med att jag är med för att få han snällare alltså!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0