Pay and jump med Chip

Idag var jag och Chip anmälda till pay and jumpen på ridskolan och det var väl ca 3 månader sedan sist. Då var det mest stillastående kråkhopp och mycket läskigheter med allt. Idag satt jag på en helt annan häst! Vi började på 40cm och eftersom hinder nummer 1 var snett igenom valde jag att komma i trav mot det så att vi skulle få svängen bra. Hälften av hopprundan kom vi i trav på hindren pga av att jag riskerade tappa honom i svängarna om jag försökte  galopp. Det var som att sitta på en annan häst! Inget hinder var läskigt även om han var lite försiktig i första klassen. Han bjöd själv på hindrena och fattade galopp några meter innan om vi kom i trav. Detta trots att de började höja hindrena i takt med att vi hoppat över dem, något han inte hade kunnat göra för ett par månader sedan. Efter nästsista hindret, det rosa som han tycker är lite äckligt, fick han syn på Jennie som höjde ett hinder och stack iväg så vi missade sista och fick lägga en volt.
 
I 50cm var han pigg och ganska stark och försökte dra iväg lite. Vi galopperade mest men tog ett par svängar i trav. Det rosa hindret var ännu lite äckligare, men det ända han gjorde var att hoppa extra högt och dra upp benen under sig. Både jag och Jojje var sååå nöjda och stolta över honom, vad det har hänt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0