Lukas får sig en knäpp på näsan (mulen)

Lukas har testperiod med Maja sen december och han är riktigt jobbig. Just nu ska han göra allt tvärtemot vad Maja vill bara för att jävlas med henne.  Vill hon trava så ska han skritta. Vill.hon ut i skogen ska han upp på ridbanan. Jättejobbig är han och han tycker nog han är närapå kung för när jag longerar ska han dumma sig och försöka sticka iväg. Så igår hjälpte jag Maja. Hon fick en dressyrpisk i ytterhanden  och tillsägelsen att be han göra nåt en gång snällt, sen en gång bestämt och sedan var det spö. Jag hade med en och rappade till han samtidigt som maja i mef han knappt känner när hon använder det. Efter 10min travade han på friskt framåt och lyssnade på Majas hjälper.  Jag satte upp ett hinder och han seglade över allt nu närhan var väl framme. Sista språnget låg på 70 och de flög över lekande lätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0