...och där dog internet igen

Internet här hemma dog på nyårsafton och de har problem att få igång det. Varför har jag sån otur med der hela tiden?!
 
Vad har hänt sen nyår då? Jo väldigt mycket!
 
Igår röntgades Nangijalas rygg och den var felfri! Omogen ländrygg som alla unghästars rygg, men inget av Maddans problem. Så min plan är nu följande för våren:
- inridning nu. Ca 10min, 1-2ggr i veckan tills snön kommer. Sedan 1-2 månaders vila beroende på hur många ridturer vi hann göra.
- ca mars: 10-15 min ridning ca 2ggri veckan i ungefär 6v. Sedan vila fram till sommaren.
 
Jag började redan idag faktiskt.  Celina ville inte hjälpa för hon skulle putsa så jag tänkte att jag skulle försöka själv. Hade hackamore för att kunna ge godis så först tränade jag stopp och styrning. Sedan hängde jag lite när hon stod still och sedan satte jag upp från staketet. Kom på när jag hoppat upp "hon vet ju inte vad framåtdrivande skänkel är, hur ska jag få henne att gå?". Sen kom jag på att jag alltid gör ett speciellt klickande med tungan när hon ska ajritta. Så jag gjorde det och lade till skänkeln. Red inte ens fem minuter men svängde lite och gjorde ett par halter och gav henne godis. Hon är så fruktansvärt snäll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0