Transportinköp

Efter transportolyckan för ett år sen har vår trogna värmlandsvagn varit behov av en prnsionering till höhämtare. Jag har hållt utkik efter den perfekta efterträdaren sedan i höstas och å fick jag syn på den för en vecka sedan! Boggie, mjuk mellanvägg (för lady), lastvikt 800kg, 5år gammal och totalvikt 1500. Dröm transporten! Det stod vid ängelholm två timmar bort så det var ett tråkigt jobb att hämta den. Men det kändes säkrare då det var en firma som sålde transporter. 
 
JTyvärr hade två bakbommar blivit stulna nu under jul men vi hade sån tur att de kom igår en timme innan vi kom! Tyvärr upptäckte vi idag att det enbart gick att ha bommarna fram och tyvärr vpassade ena bakbommen (alltså gamla frambommen) inte. Så det måste fixas. Annars så älskar jag transporten trots att jag tömde sparkontot mer eller mindre. Stadigare, ljusareoch rymligare. Lady kunde åka smalt och hon vinglade inte alls!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0