Kabooom!

Såhär såg det ut när jag borstade Nangijala i stallgången inför tömkörning:
" Åh lilla stackare. Du är ju helt sönderbiten vid juvret och insidan av bakbenet. (Kliar med en magic brush och ojar mig över min stackars älskling). Vänta så ska matte hämta lite salva!"
Jag hämtar salva, tar en stor klick på handen och börjar smeta...
"Skriiiikvrååååål, PANG!!!"
Sen står vi där och stirrar på varandra. Vet inte vem som blev mest rädd. Nangijala som sparkade bakut och träffade väggen eller jag som överraskades av reaktionen. Min häst var otroligt förolämpad och skrek och sparkade så fort kag försökte kleta ut den salva hon hade fått och jag fick tillslut smälla till henne lite med spöet för att få henne att sluta så att jag kunde smeta färdigt det jag kladdat på, för det där beteendet är ju livsfarligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0