Helgen

Chip
Red ut med Jojje, Sara, Emelie och Rebecka igår. Det blåste och var rätt kallt, men vi hann tack och lov inte ut förrän hagelskuren hade kommit och gått. Chip var uppstissad av blåsten när jag tog in honom och livrädd för en fladdrande plastpåse och allt möjligt. Men han är verkligen lugn att rida. Trots blåste gick han lugnt och trygg längst fram utan att hitta på dumheter. Verkligen perfekt ponny i skogen som inte sticker eller är särskilt lättskrämd. Visserligen sparkade han bakut åt Geischa två gånger, men eftersom hon sprang i svansen på han var det förståerligt. Idag red jag dressyr efter pay and jumpen med lite hoppinslag på slutet. Vi jobbade med volter och öppna innan vi övergick till att galoppera och hoppa ett hinder på en stor volt. Han var rätt seg så någon vidare fart hade han inte, men över tog vi oss.
 
Lukas och Maja
Gav dem en ordentlig dressyrlektion på eftermiddagen och båda var väldigt trötta när jag var klara med dem. I uppvärmningen jobbade vi med att Lukas skulle sakta av till skritt när Maja bad han och börja trava för en vanlig skänkeltryckning. Lyssnade han inte fick Maja använda spöet och det blev bättre. Mycket volter, avsaktningar och serpentinbågar i trav och 10m volter i galoppen. Jag tömkörde Lukas i torsdags och han behöver helt klart mer dressyr för att förbättra lydnaden mot Maja och gå bättre i hoppningen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0