Måndag-torsdag

Chip
I måndags hjälpte jag Sara när hon red honom eftersom hon tyckt han varit "dum" vilket sällan Jojje tyckt. Var ett bra tag sedan jag såg henne rida honom sist nu och det såg så fint ut. Han travade runt så beskedligt och gjorde det hon bad om. Visst flöt han ut i vänster varv på stora volten, men det ör han ju med mig med. Sara fick träna på att då inte bara dra i innertygeln utan att planera svängen i god tid, förbereda Chip inför den och sedan svänga med ytterskänkeln. Tanken är att jag ska skippa rida han på måndagar hädanefter och istället hjälpa Sara rida honom. Hon ska ju ta över mestadelen av ridningen i höst så de behöver tränas ihop. Det är stor skillnad på Freddie och Chip.
 
Fick se oss hoppa för första gången idag! Känns vinligt och fult men det såg hur mycket bättre än vad det känns haha.
http://www.youtube.com/watch?v=ctVPZrbEWxg
 
 
Lady
Hopplektionen i måndags gick väldigt bra. Hon har varit väldigt seg nu i samband med pälsbytet och brunst men hon piggnade till och blev precis lagom i måndags! Pigg och glad men kontrollerbar så vi fick inte särskilt mycket kritik och det kändes bra också. 
 
I onsdags red jag dressyr på vår ridbana. Skulle öva inför klubbdressyren på LC:1 och LB:1 men det slutade med att jag ägnade en halvtimme åt övergånger och serpentinbågar. Tiden bara flög iväg men det kändes riktigt bra i slutet, var jag bara med och drev på när hon bröt av till skritt behöll hon formen och skrittade på. Nu är det bara halter och vänstergaloppen vi måste jobba mycket på. Vänstergaloppen är värst.
 
Nangijala
I måndags blev det en stunds ongering med gummiebandet Hon har haft på det väldigt löst innan och idag fick hon ha det lite mer instpänt en stund. Konstigt påfund tyckte hon.
 
I onsdags såg hon så jämn i kroppen att jag mätte henne igen och konstaterade att hon var 142 i mankhöjden. Ana och Channi red dressyr på vår ridbana så jag bestämde mig hastigt för att slå följe med dem hem. Nangijala var jätteintresserad av Channi men gick duktigt. När vi skulle gå tillbaka ledde jag henne tills vi kom till stalllets granne, då satt jag upp igen och skrittade sista biten hem.
 
Lukas
Lukas fick jobba idag. Det var hoppning på serpentinbågar och stora volter för deras del och när det blir mycket galopp länge märks det att galoppkondisen inte är en bästa. Sen att han ska envisas med att maska gör ju inte saken bättre. Det var svårt att landa i rätt galopp så det här är en övning vi får ta om fler gånger helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0