Myggorna anfaller

Red idag ut med Celina (sm visserligen fortsatte när jag vände) och det var ju ett par veckor sedan jag red med någon. I med att vi galopperar mer än vad vi bockar och att Nangijala är så lätt att stanna, kände jag att det var dags att rida ut med andra igen. Gick jättebra och det fanns inte ens några sparkartendenser! Travade snällt gjorde hon med nästan hela tiden. Det var bara när vi kom till stallet där hon körde rodeo sist som hon brallade lite innan hon galopperade. När vi bröt upp från Celina ledde jag hem henne bland alla hargalna mygg som anföll oss. Fy! 
 
Väl hemma satt jag upp igen och red några minuter på ridbanan. Var svårt att få henne att gå över i galopp där till skillnad från skogen där hon gärna ökar på om jag ber. Red även ett par volter och snett igenom i trav innan jag slutade.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0