Tänder på trekvart

Kikade på Nangijalas framtänder och båda två hänger nu på trekvart och är vickbara. Hade jag inte varit så rädd om mina fingrar hade jag försökt dra loss dem (några har undrat varför jag inte drog ut den förra lösa framtanden själv). Så de har nog trillat innan veckan är slut.
 
Nangijala var överlcklig att släppas ihop med Lady. De har gått och betat nära varandra hela dagen medan Dante nu börjat sura mot trollungen när hon försöker komma nära honom. Men bland det som Nangijala nog mest uppskattade var att hennes två nya hagkompisar lätt ställer upp på en galopp eller två. Madicken och Lukas brukar ju inte galoppera alltför mycket medan Dante numera är så pigg att han galopperade runt självmant. Lady springer gärna men oftast bara efter andra hästar när de springer. Så idag när jag skulle hämta in Lady till ridlektionen och hon travade bort från mig, satte Nangijala fart och de andra två hängde på. Upp och ner och runt i sommarhagen for de i väldig fart med Nangijala i lycklig i täten. 
 
Maj 2012
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0