Hopplektion x2

I måndags var Celina sjuk och därför fick jag rida två hopplektioner. 
 
Först var det hoppning med Dante och med tanke på att jag hoppat honom en gång och det var i somras var det spännande. Kan säga att hoppningen kändes som hans gångarter, skuttig och ponnyaktig och inte riktigt som att han tog i (låg visserligen bara på 70cm). Han ser lätt ut att hoppa och visst, jag kände mig helt trygg med honom men jag kan inte säga att vi hade något bra flyt. Han flöt iväg för mig ganska ofta och jag hade svårt att parera utan att vingla själv.
När jag började nästa lektion med Lady kände jag mig hemma och jag kände såå stor skillnad från Dante. Lady är mer power, främst i hoppningen men också i hennes gångarter. Lektionen gick riktigt bra och vi avslutade med en runda på 90cm. När det var så högt fokuserade jag på en kratta för att inte fega ur inombords på oxern och då kunde Lady välja tempo och vägen blev bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0