Tordagslektioner x2

Celina var dålig och eftersom hon ska till Dubai i helgen blev det så att jag fick rida dubbla lektioner. Först på Dante som var jättehärlig att rida. Men han var duktig på att dra in nosen och släppa kontakten samtidigt som jag fick bära upp honom i bettet. Men jag har iallfall bestämt mig för att tävla honom nästa vecka på dressyren.
 
Lady var sur, grinig och stel eftersom hon ridits dåligt de senaste 3v. Först skadade sig mamma, sen fick jag den konstiga åksjukan/yrseln och efter det fick jag inte svettas eftersom jag fick pricktestplåster på ryggen. Så kondisen är inte den bästa och hon är inte samarbetsvillig eftersom det är stelt och jobbigt. Men skillnaden från Dante är att Lady bryter sig ur formen när hon inte vill/orkar medan Dante knäpper av och går bakom lod. När Lady går på tygel gör hon det utan att jag behöver göra annat en att bibehålla en lätt kontakt med tyglarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0