Något är inte rätt

Hoppning Lukas och Lady
Mamma och Nova hoppade idag, samma bana som sist men förra gången gick det bättre, iallafall för mamma. Lukas var pigg och glad och Nova var som alltid duktig på att ha honom i ett bra tempo.
 
Hoppning Nangijala
Två av hindrena stod kvar efter att de andra två hade hoppat och jag tänkte ta några språng och sedan rida dressyr då hon i torsdags bara sprang rakt fram i fri form. Innan när jag ridit dressyr har hon börjat söka sig neråt ju mer volter/bågar jag ridit, men inte idag. Hon kändes ganska stum. När jag sedan fattade galopp drog hon iväg i full fart utan att bry sig om mina bromsande tygeltag. Dessutom drog hon huvudet framåt så jag drogs med och sedan hängde hon där. Detta är inte alls likt henne och jag hade stora svårigheter att bromsa. Jag som annars bara behövt ta lite lite grann och så har hon lyssnat direkt.Jag funderade på om det kanske är så att hon vuxit ur sitt novabett, det börjar se lite litet ut tycker jag. Eller så kanske hon håller på att tappa tänder? Eller så spökar vargtänderna plötsligt? Det skulle ju kunna vara sadeln med egentligen, den är ju inte kollad sedan november, men det känns inte som om hon borde bli stum i munnen då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0