I ridhuset

I söndags körde jag och Celina upp till ridhuset med våra hästar. Celina skulle rida dressyr och jag och Nangijala skulle trava över bommar (förra lektionen på stora sandbanan vilel hon inte alls ju) samt bara träna på att vara iväg. Hon går ju på helspänn så fort vi åker någonvart... 
 
Som vanligt var Nangijala spänd och mer intresserad av allt runt omkring än att bara lyssna på matte. Det blir helt klart mycket bättre inomhus men det är inte förrän i slutet som hon slappnar av och söker sig i form. I galoppen siktar hon på att gasa och gena så att hon kommer ikapp hästen framför. Travbommarna var inga problem, hon tvekade något i anridningen men jag tryckte på så gick hon över. Jag hade även byggt upp en litet kryss på 30cm som vi hoppade i både trav och galopp. De sista sprången var piggare än de första för då började hon tycka att det var kul. 
 
Åka transport har hon blivit väldigt duktig på. De senaste gångerna har hon nöjt sig med att nos på lämmen och sedan kliva på utan att jag pekade med spöet vid magen. På hemvägen i söndag hamnade jag på efterkälken så hon gick in i transporten själv så att jag kunde stänga där bak direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0