Nangijala dålig igen

4 veckor efter andra EQ behandlingen lyckades hon skaffa sig ett sår 1dm ovanför hasen. Hasen svullnade upp och svullnadan spreds ner till kotan så det tog 4 dagar innan den började lägga sig. En vecka efter skadan tömkörde jag i skritt och trav. Dagen efter red jag ett kort pass i skritt och trav och på fredagen blev det en lätt skogstur. Sedan var det en dags vila och när jag sedan tog in henne på söndagen var hon dögrinig. Jag fick inte borsta, inte kratsa hovar och hon bara surade fram och bak tills jag rutit åt henne några gånger. Hinner rida 20min dressyr innan hon börjar stanna och vända nosen mot min vänsterfot. Inom några minuter kan jag inte knappt skritta henne så jag hoppar av. Testar dagen efter igen men då är hon sur när jag hoppar upp. Kunde rida en kort tur i skogen, men inne på banan ville hon inte ens skritta. I med symptomen är samma har hon väl sträckt upp ryggen igen, kanske i samband med att hon skadade benet. 
 
Josse kom när jag stod och funderade om den kunde vara skadan på benet hon reagerade på. Så Josse ska känna och jag ser hur min hästs ögon ploppar ut - "ska HON känna på MIG?!". Så hon tjöt och sparkade som hon tenderar göra när nya personer petar på henne. "hon har ont" , säger Josse då. "Njäää..." säger jag och provar själv. Jag fick peta och klämma hur mycket jag ville och hon såg bara glad ut. Så nu får hon vila någon vecka och så ser vi vad vi kan göra fram tills eq kommer 5 oktober.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0