Misslyckad tömkörning med hinder

Med en stor pöl i bottre änden av ridbanan bestämde jag mig för att tömköra i andra änden och sätta upp ett litet hinder N kunde galoppera och hoppa över. Fast först lade jag 3 bommar i ett hörn i uppvärmningen. Nangijala tittade på mig som att jag inte var riktigt klok och snirklade sig förbi på utsidan (matte såg tydligen inte grejerna som låg i vägen). Tillslut förstod hon att hon skulle gå över och då byggde jag upp minihindret. Ännu mer skeptiskt ponny som tyckte matte var otroligt korkad som lägger grejor i vägen. Efter några försök i trav kunde jag ta ett par språng i galopp i vänster varv. Sen bytte vi håll, kom i trav några gånger och... sen rev hon det. Och efter det vägrade hon tjurskalligt att försöka ta sig över. Spelade ingen roll att jag la ner det som en bom för 2m innan nitade hon och försökte skygga undan. Sedan ägnade vi en låååång stund att tjurskalligt kämpa om den där bommen och tillslut kunde hon (motvilligt) trava över i båda varven.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0