Pay and jump nr 3

Nangijalas tredje pay and jump blev på ridskolan igen. Denna gången hoppade vi hela 40cm (haha). Tyckte 30 var för lågt och 50 för högt (med tanke på hur spänd hon varit de andra gångerna) så 2 rundor i 40 kändes lagom. Målet var att hoppa båda rundorna i galopp. På framridningen var hon snäll (inga sparktendenser) men det var svårt att rida fram ordentligt när man skulle hålla extra avstånd till alla ridskoleungar. När jag kom in på banan var jag redan glad, för ingen behövde dra oss ut från ridhuset och in i nästa som sist. Nangijala gick snällt själv. Eftersom Spirre och Ellen var först (och sakta tog sig runt vältandes bommar) hade vi gått om tid att skritta runt. N tyckte det var lite läskigt att gå mellan ett hinder och läktaren men det släppte ganska snabbt. 
 
Vid startsignalen fattade jag galopp, styrde mot hindret och tappade kontrollen. N drog iväg som bara den och försökte dessutom smita åt höger så första hoppet blev jätteskumt. Vid hinder 6 blev det ett stopp som såg ut att bero på att några tjejer i rosa jackor skulle gå förbi precis bredvid hindret. Resten gick bra men hela ritten kändes snabb och okontrollerad.
 
Andra rundan kändes riktigt bra! Kändes fortfarande halvt okontrollerat och alldeles för snabbt men när jag tittat på filmen efteråt ser det inte alls särskilt snabbt ut. En felfri runda där och jag var överlycklig. Nästa gång blir det 50cm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0