Snart till salu för en krona...

Just nu är jag duktigt trött på min ponny ska jag säga. Det är inte alls kul att rida ridlektion med henne för tillfället för det enda som händer är att ponnyn valsar runt efter eget huvud och gör mig arg och frustrerad. Samma som sist så började hon jäklas i samma hörna i trav som hon nyss skrittade igenom. Det går itne beskriva hur otroligt frustrerande det är att sitta på henne och knappt kunna styra eller bromsa och hon bara skiter i mig. Tycker inte om när man drar i hästarna för att få stopp på dem men nu ägnade jag lektionen åt att själv göra det flera gånger. För vad gör man när ponnyn bara gasar på och vägrar lyssna på förhållningar? För hon kan ju! För varje gång jag rider ensam är hon uppmärksam och lydig men det försvinner så fort vi hamnar med andra hästar. Jag kan inte styra ordentligt, inte bromsa och inte ställa henne. Alls jag gör och ber henne om resulterar i att hon gasar iväg och det spelar liksom ingen roll om hon så gått hårt flera dagar innan eller vilat för hon göra samma ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0