Blir galen

15 dagar efter att Mariann varit och knycklat henne till rätta igen blir hon konstig i ridningen igen (!!!!).Det började redan på tisdagen när jag red om en dressyrlektion. Hon var ganska fin (fast tramsig i hörnorna) men dragig och hängde i handen. Dagen efter var det ännu värre och tillslut i galoppen bara hängde hon fram och drog iväg. När hon drog av en bakutspark stannade jag henne och hoppade av. När Mariann kom ett par veckor senare undrade hon nog om jag inte var parranoid och undrade om det inte kunde vara brunsten som gjort henne konstig, samtidigt som hon kände igenom vänstersidan. Det märks inte när N brunstar så jag sa att om Mariann inte hittar en fel bokar jag tid hos veterinären. Så bytte Mariann sida och bara "ojdå". Hela ponnyn var låst i bog, manke och bak över ryggen. Gissningsvis har hon väl gått omkull. Grinig som attan var hon, men ju längre Mariann höll på, desto mer såg man hur låsningarna släppte. Hon började gäspa en massa och sträcka på sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0