Hopplektion

Tappskon slogs på utan problem igår eftermiddag så det blev hopplektion på kvällen :) Ska dock säga att jag var nervös och hade gelében större delen av lektionen - något som jag trodde att jag lärt mig av under tiden med Madicken. Men nej, så för att slippa gelébenen så att jag skulle orka driva och rida satt jag och räknade galoppsprång när andra red, rabblade alfabetet eller nåt annat som krävde koncentration. För två år sen när jag hade Amy minns jag att jag satt och övade trafikregler och liknande eftersom jag höll på att ta körkort :P Låter kanske konstigt men det funkar!

Hopplektionen började så trevligt med två stopp på planket vi skulle hoppa fram på i trav och sen ännu några stopp i galopp på det. Sen var det dags för tunnhindret och där stannade hon en massa så att jag blev sur. Hon hoppade tunnorna utan att blinka ibörjan av året. När halva lektionen hade gått hoppade vi en bana med ca 9 hinder och då var jag ganska arg på Lady och hennes fånerier. Till min stora förvåning kom vi faktiskt runt utan några stopp även om det blev lite vingligt här och där. Vi avslutade med att hoppa en annan bana fast då tog jag bara de första fyra hindrena för jag kände att Lady började bli trött och jag ville avsluta utan några större problem. Den sista rundan kändes jättebra! Inga fånerier alls och hon lyssnade på mig igen och hoppade utan att tveka. Kändes som om vi börjat ta oss upp ur den djupa svacka vi hamnade i för två hopplektioner sen när jag var så dum och skulle prova att hoppa utan sporrar, efter det hamnade vi på ruta ett igen. Det känns lite bättre inför klubbtävlingarna i påsk, vilket är tur för jag har anmält oss till LD+LC och vi det är ingen mer hopplektion för oss innan tävlingen. Det trevliga är att Ladys gamla ägare ska komma och titta, vore ju typiskt om de skulle titta när det gick som dåligast :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0