Hopplektion

Gick rätt bra på lektionen. Hon drog som alltid och jag lyckades aldrig få in de fyra galoppsprång det skulle vara mellan tre räcken. Jätteseg var Lady på framridningen men när vi började hoppa tände hon till rejält. Jag var riktigt sur på henne tillslut för hon drog ner huvudet efter varje hinder - mycket mer än vad hon brukar - så när jag hoppat banan första gången ryckte jag tillbaka så att hon tvärbromsade. Kändes lite taskigt att göra så, men till andra hopprundan skärpte hon sig och var jättefin.

Mamma fotade och jag måste säga att jag har fått en annan hoppsits sen jag bytter till Lady. Sitter upplutad liksom. Eller kanske det bara verkar så eftersom Lady sänker sitt huvud så mycket vid hoppning?

En halvmeter över hindret :P









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0