Ludde & Lukas

Vaknade vid 7 vilket resulterade i att jag var i stallet strax innan 9 imorse. Ludde blev glatt överraskad över den tidiga ridningen och jag tyckte att det var dags för lite hoppning. Byggde en "bana" med tre hinder (långsida, snett igenom, långsida) som var 2dm höga. Var en jätterolig morgon att vara "ridlärare" på för Ludde har tagit ett enormt utvecklingsskutt. Kratsa hovarna gör han utan problem (där Lukas oftast inte är sammarbetsvillig), i traven varvade han med att rida lätt och att sitta ner - men lättridningen var i takt hela tiden idag! Han travar runt själv, styr själv, styr och hoppar hindrena själv. Hoppar upp/ner utan problem, leder Lukas till hagen, ger han godis utan att rycka undan handen och vara rädd för att bli biten.

Banan hoppades några gånger och Lukas fuskade glatt i hörnorna och smet förbi ett par gånger när Ludde styrde tokigt. Som avslutning tog vi två språng på ett 3dm hinder vilket betydde att Lukas tvingades hoppa på riktigt.

Ludde var så nöjd med sig själv (okey, jag kanske berömmer överdrivet mycket, men jag tror det är nyckel till lärande ;) ) och började prata om att han nu snart väl skulle lära sig galoppera?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0