Madicken

En kompis till mig, Johanna ägnade väl sisådär 3 timmar åt att borsta Madicken riktigt blank och ren medan hovslagaren höll på och fixade alla tre hästarna. Själv jagade jag och slog ihjäl flugor och bromsar eller satt i skuggan. När jag satt i skuggan tittade jag på Maddan från sidan och jag förundrades lite över hur magen ändrats och börjat hänga under veckan. Den har liksom flyttats framåt också. Min andra tanke var vilket högt kors Madicken har, konstigt att hon aldrig behövt svanskappa funderade jag på. Och vilken konstig form på rumpan hon egentligen har, spetsigt kors och sen en lätt båge inåt ner mot svansen. Då kom jag plötsligt på att korset ju är ett fölningstecken. Det är när bäckenbanden släppt praktiskt taget helt som korset blir toppigare. Camilla kom en stund senare och tyckte med att hennes bakdel då inte brukar se ut sådär. Läst runt lite när jag kom hem och hittade på en sida att korset brukar bli toppigt ca 4-7dagar före födsel. Ja, juvret är ju fortfarande nästan obefintligt så jag vet inte vad jag ska tro. Med tanke på hur magen har ändrats så har väl fölet vänt sig som det ska. Jag tror som Camilla: en morgon kommer det stå ett föl i hagen utan att hon förvarnat oss.

Lite dålig bild, men här är inte korset särskilt högt


Här syns det tydligare att korset inte är särskilt högt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0