Akvarellbilder

Här kommer några riktigt gamla bilder jag målade i akvarell för säkert 6 år sedan eller mer. Haha, usch vad vissa ser hemska ut, ibland förstår jag inte riktigt hur jag kunde vara så nöjd med dem :P

Om ni undrar varför det står saker på bilderna beror det på att jag för många år sedan jämt satt på stallet.se. Tydligen lade jag upp bilder jag själv har målat även om jag faktiskt inte har något minne av det, men det är väl därför de ligger i en gammal mapp och skräpar.

Den här bilden var jag otroligt nöjd med minns jag även om månen i bakgrunden inte riktigt blev som jag ahde tänkt. Idag tycker jag fortfarande om bilden om än inte lika mycket som när jag målade den.


Var nöjd med bilden förutom att områder kring mulen/näsborren alltid kändes fel på något sätt. Skulle den målats ut rätt vinkel så skulle antingen ögat flyttat mer åt höger eller näsborren mer till vänster


Ena halvan av en bild som jag målade till farmor och farfar i julklapp för bra många år sedan. Älskade denna guldfärgade ponnyn, men den andra bruna ponnyn blev jätteful eftersom pappret tog slut så den klippte jag bort för att slippa se mer haha. Tror jag målade den 2003


Åh fy vad ful...


Mycket problem med färgerna gav en starkt målad hals till hästen till vänster och en kropp som blev mer som den skulle. Och ja, numera vet jag att hästen inte går med benen på samma sida samtidigt ;)


Säger bara en sak: ful!!! Vilka hemska öron, ögon och näsborre. Grimman är inte fin den heller


Var rätt nöjd med den har jag för mig

Den nyaste av bilderna, tror det målades för omkring 3-4 år sedan, kan dock inte påstå den är finar än de andra förutom att jag älskar färgen på himlen :P


Denna bilden målades samma år som den föregående, en väldigt konstig och ful häst.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jättefina bilder! :)

2011-05-22 @ 19:47:57
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0