Besök

Framåt halv fyra tiden dök Madickens gamla ägare upp och de stannade en timme och pratade med mig och Camilla. Madicken var helt ointresserad av dem och ville bara äta det goda gräset istället. Jättetrevlig var familjen. De hade köpt Madicken som fyraåring hos uppfödaren och ägt henne tills året hon fyllde 7 då Filippa blivit för gammal för att tävla henne. När de köpte henne hade de träffat hennes mamma Majsan och tydligen är hon brun, så jag kan inte låta bli att fundera varifrån släkten Maddan har fått sin mörkbrunsvarta färg ifrån. Vi pratade lite om hennes humör och temperament och jag kände mig tvungen att fråga om hon envisades med att springa nerför backar med Flilippa med. Nej sa dem, men det berodde på att det inte fanns backar där de bodde, de trodde inte ens det hade funnits några där hon växte upp. Haha, det är kanske inte så konstigt att hon tycker nerförsbackar är så kul. Filippa och Madicken hade tydligen haft en hel del framgångar på tävlingsbanorna under de år hon haft henne trots att deras dressyrtränare sagt att Madicken borde bli dressyrponny istället. Camilla kom då på att hon faktiskt ska ha en film hemma någonstans som de fick innan de skulle provrida henne när dressyrtränaren rider Madicken och där Filippa hoppar högt (120cm trodde Camilla). Åh, måtte hon hitta den filmen för jag vill hemskt gärna se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0