Dressyrlektion

Kvällen börjar så fint med att Lady kommer gående till grinden när jag ropade på henne. Glad såg hon ut också så när hon då stryker öronen bakåt och går tillbaka genom hagen blir jag helt paff. Hon hann gå 3/4 in i hagen innan jag fick fatt i henne. Trodde först hon var trött efter helgens ridning, särskilt eftersom hon kändes väldigt springig och ovillig att arbeta på dresyrlektionen. Har stora blåsor på fingrarna för hon drog så mycket. Satt med halvhalter hela tiden men hon lyssnade dåligt på dem. Tyckte inte det var någon mening att pressa henne alltför mycket så tog det ganska lungt innan jag märkte att hon nästan taktade i skritten i pauserna. Kanske var hon inte alls trött utan tvärtemot bara väldigt pigg och ofokuserad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0