Dressyrlektion

Det blev en lite annorlunda dressyrlektion idag, såna här spagettiben som jag har ikväll har jag inte haft sedan Madicken följde med på dressyrlektioner. Lady brunstar fortfarande och blev av det riktigt seg så istället för att göra halvhalter hela tiden fick jag istället driva på med färre halvhalter. Ibörjan var hon grinig och ville ingenting, men efter tjugo minuter blev hon plötsligt mjukare och gick mycket stadigare på tygeln än vad hon brukar. Vi gjorde skänkelvikning halvt igenom i båda varven och vi lyckades faktiskt göra några hyfsade skänkelvikningar - och jag som är så dålig på såna! När vi galopperade på volterna gick hon lungt och stadigt för att vara hon, inga tendenser till att dra ner huvudet och sticka (vid det laget hade jag tagit ett spö för hon var så seg). I slutet var hon dock trött och började öka tempot, men lagom tills dess var det dags att trava. Så sammanfattningsvis var jag jättenöjd med lilla fuxen, kanske inte så dumt att hon brunstar ändå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0