Dröm

Drömde inatt att Madicken hade fått ett brunt föl när jag kom till stallet. Först var jag orolig eftersom det faktiskt var 6v för tidigt fött, men fölet var faktiskt jättestort, typ ett halvår gammal. Det konstiga var bara att Madicken fortfarande var tjock och senare i drömmen kom det fram att fölet faktiskt hade smugglats dit på natten eftersom det var något fel på det. Men det fick jag som sagt veta precis innan jag vaknade. Innan dess stod jag och tittade på fölet och retade mig jättemycket på att det var brunt utan minsta lilla tecken. Det var en hingst som absolut inte passade i namnet Ninja heller.
"Alltså, jag tror det här är en dröm", sa jag tillslut till mamma och Camilla när jag insett att fölet skulle förbli brunt. "Så det gör ingenting om fölet är brunt, det är ju inte på riktigt."
"Är du säker på det?" frågar Camilla
Jösses vad skönt det var att vakna. Men har gått och varit småirriterad över bruna föl hela dagen haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0