Fredag kväll

Ju längre dagen gick desto lättare gick det att gå igen, faktiskt gick det såpass bra att jag lyckades gå till stallet för att rida en tur med Celina. Vi testade pessoabettet genom att provocera Lukas med galopp på Lommaklint där han alltid ska skena, särskilt om Lady är med. Visserligen sköt han iväg som en kanon, men Celina fick stopp på honom där hon skulle så lite måste det ju hjälpa. Lady ville hemskt gärna sträcka ut, men jag tvingade henne att hålla ett ganska lugnt tempo bakom Lukas, att provocera honom för mycket är inte det bästa man kan göra tror jag. Hästarna hade en massa energi kvar och stutsade vägen fram när vi red hem, så jag bestämde med Celina att vi ska rida till skyesjön imorgon låta hästarna sträcka ut. Fördelen med den rundan är att vi kan plaska lite i sjöns vatten och det lär Lukas uppskatta med sin päls :) Mamma är fortfarande lite sjuk, men på bättringsvägen så det var inte jättesvårt att övertala henne att låna mig Lady.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0