Gymkana

Celina lyckades övertala mamma till att möta henne i gymkana och jag kan ärligt säga att det blev en rolig kamp för både mig och dem. Lukas tycker gymkana är jätteskoj, men Lady kan inte ha gjort mycket gymkana för hon hängde inte med alls i början och verkade närmast förvirrad över allt. Efter hälften av grenarna tände hon till och snabbare i starten, men svängarna med henne var bedrövliga rent ut sagt haha. Tror jag måste tjuvträna inför avslutningsgymkanan ;) Trots det var det ganska jämnt, men jag tror Lady och Mamma förlorade på alla grenar där det var slalom inblandad. Sista grenen av påklädning, de skulle sätta på sig en väst och ett par vantar för att sedan rida i mål och ta av sig allt för att vinna. Mamma får på sig kläderna snabbt och sitter upp och galopperar mot mål. Celina ligger något efter och gjorde därför en sak som fick mig att börja skratta. Lukas vill inte stå still och börjar skritta iväg så fort hon satt på sig kläderna och då tar Celina sats och hoppar upp utan stigbyglar! Såg så där lekande lätt ut som riktiga gymkanatävlande gör. Mamma missade det ju så Celina fick visa igen och då frågade jag om hon kunde göra samma sak i trav. Och jo, det gick bra det också, hon ville gärna prova i galopp med men tyvärr ville inte lukas fatta galopp medan hon sprang bredvid. Får banne mig ta och longera lukas någon dag och prova om Celina kan hoppa upp i galopp med :) Blev faktiskt lite avundsjuk för så skulle jag jättegärna vilja göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0