Hopplektion

Lektionen idag gick väl sådär. Lady pigg och glad och ska bara springa och jag blir osäker när hon springer så fort eftersom hon plötsligt kan stanna. Efter Amy åren lade jag mig till ovanan att trycka ner händerna mot manken framför hindret, liksom en extra försiktighetsåtgärd ifall hon skulle stanna (vilket hon ofta gjorde). Efter en termin med Madicken hade den ovanan nästan försvunnit för Madicken är inte den som stannar i onödan, tvärtom så hoppade hon nästan alltid hur dåligt vi än kom ibland. Om en hopplektion börjar bra så stannar händerna oftast där se ska vara, men efter några stopp trycker jag ner händerna automatiskt om jag känner mig det minsta osäker. Det gör ju verkligen inte saken bättre utan det blir fler stopp. Jag måste helt enkelt lära mig att lita på Lady, att om jag håller händerna där hon ska så hoppar hon. Men det är lättare sagt en gjort (suck). Andra och sista rundan på banan gick dock mycket bättre. Även om det ilade obehagligt i mig flera gånger så höll jag upp händerna och vi kom runt utan stopp. Sen att vi vinglade, tog småkonstiga hopp med mera är en annan historia ;)

Mamma fortfarande dålig så jag fick fixa Lady ensam idag, jag som hade tänkt hon skulle få fota...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0